Pagani C9

2010.03.18. 19:11 Sütő Zsolt

Az új szupersportautót egy dél afrikai tesztelés során kapták lencsevégre. Egy Paganit bizony nehéz elrejteni a kíváncsi szemek elől, annál is inkább, mert feltehetően az új modellnek is velőtrázó az üvöltése.

Az első fotókon jól látható, hogy az új autó sokkal egységesebb képet mutat felmenőinél. Ez minden bizonnyal annak is köszönhető, hogy az autó formatervezésénél továbbfejlesztették az légáramlások hatékonyabb kihasználását szolgáló karosszériát. Emiatt a felületek simábbak, és egyszerűbbek, mint korábban, mindez természetesen a nagyobb leszorító erő érdekében. Valószínűsíthető azonban, hogy a végleges verziót egy hátsó szárnnyal is felszerelik, így a jövőben az autó drámaibb fellépésére számíthatunk.

A Pagani rajongók olyan új jellegzetes részleteknek örülhetnek, mint a feljebb kivezetett kipufogóvégek, és a meglepő, három részből álló hátsó lámpa.

A külső, szénszálas borítás alatt karbon-titánium ötvözetből készült váz, és kovácsolt alumínium ötvözetű felfüggesztés-elemek rejtőznek.

Horacio Pagani, a cég alapítója nemcsak a súlycsökkentésre törekedett, de egy teljesen új motort is szerzett a C9-es számára.

Ezt a motort már hallhattuk, láthattuk a hat literes, duplaturbós V12 Mercedes SL 65 Black Edition-ben. A 7000 köbcentiméteres egységet leváltó erőmű esetünkben nagyságrendileg 700 lóerőt, és 1000 Nm nyomatékot biztosít, mely 3 másodperc alatti sprintet, és 360 km/órás végsebességet tesz lehetővé.

Hogy biztosak lehessünk benne, hogy ez az erő át is kerül az útra, a C9-est Pirelli P-Zero Rosso abroncsokkal szerelték. Arról, hogy az autó úgy is lassuljon, ahogy gyorsul a karbon-kerámia féktárcsák gondoskodnak.

Az új Pagani várhatóan még idén teljes pompájában látható lesz majd valamelyik jelentősebb kiállításon. Az eladások 2011-ben kezdődnek. Ha valaki az ár felől érdeklődik, az minden bizonnyal nem engedheti meg magának az autót, mely körülbelül 240 millió forintba kerül majd.

Aki már részesült abban a kegyben, hogy élőben megtapasztalhassa egy Pagani „ébredését”, az másik autó hangjára már fel sem kapja a fejét. Horatio Pagani sokkal több, mint egy autó megalkotója. Ő egy végtelen nyugalmat, és eleganciát sugalló művészember, aki a Riva yachtoktól megihletve a saját szupersportkocsijának megépítése mellett döntött. A Lamborghini Diablo, P140, valamint az L30-as tervezésénél gyűjtött tapasztalatokat, a különböző anyagkutatási eredményekkel ötvözve valami feledhetetlent alkotott. Ez oly annyira igaz, hogy az 1992-ben létrehozott vállalkozása mára már egy Észak-Olaszországi triumvirátust alkot a Ferrarival, és régi munkaadójával, a Lamborghinivel karöltve. Exkluzivitását tekintve, pedig már túl is szárnyalta őket.

Szólj hozzá!

Címkék: pagani horatio c9

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása