A sportos és a púpos:Seat Ibiza FR 2.0 TDI CR és ST

2010.03.18. 18:50 Sütő Zsolt

Az Ibiza FR-hez egy 143 lóerős 2 literes turbódízelt is kínál a Seat, mely a Volkswagen konszern polcáról származik. Ennek a hajtóműnek a sportosság takarékossággal való kombinálása a legnagyobb feladata, és kiváló kompromisszum lehet azok számára, akiknek a környezettudatosság mellett a menetdinamikai szempontok is fontosak.

A megnövekedett teljesítmény mellett (az elődmodellt 1,9-es 130 lóerős motorral szerelték) az FR fogyasztását mindössze 4,6 literre becsüli a gyártó 100 kilométeren, míg széndioxid kibocsátás 119g/km-re adódik. Ezek az adatok elégnek bizonyultak ahhoz, hogy az új Ibiza teljesítse az Euro 5-ös követelményeket is. Az új dízelmotor 8,2 másodperc alatt gyorsítja az autót állóról 100km/h-ra, míg végsebessége 210 km/h.

A Seat Ibiza FR 2.0 TDI CR futóműve is átdolgozásra került. Az XDS elnevezésű elektronikus differenciálzár révén különösen jó tapadásra számíthatunk az első tengelyen. Optikailag az első, méhsejtmintázatú légbeömlőkben, és az ezüstösre fényezett visszapillantókban különbözik mezei társaitól. 17 Collos alufelnik, 215/40 gumikkal, és hátul, a bal oldalon kivezetett dupla kipufgóvég teszi teljessé a képet.
Az FR belseje sportos kormánykerékkel és dekorbetétekkel sugározza a „versengés a vérünkben van” életérzést. A biztonságért ABS, ASR, ESP, vezető- és utasoldali, valamint oldallégzsákok felelnek.
A 143 lóerős sportkupé magyarországi listaára 5.919.250,- Ft.
 
A Genfi autószalonon mutatkozik be az Ibiza kombi változata, az ST
 
A 2010-es Genfi Autószalonon bemutatásra kerülő Ibiza ST eleje hű a márka arculatához. A lefelé ívelő tetővonal mellet az egymással szembe futó bordázatok keltenek dinamikus benyomást. A hátsó lámpákat a csomagtér ajtaja osztja két részre, mely a pakolást megkönnyítendő nyitáskor alacsonyan fekvő nyílást hagy maga után. 4,3 méteres hosszával a kombi jó 18 centivel hosszabb ötajtós társánál, ezzel együtt a csomagtartó 430 literesre sikeredett, ami természetesen az ülések ledöntésével bővíthető.
Összesen hatféle motor rendelhető az Ibiza ST-hez. Háromféle benzines, és háromféle Common-Rail-Diesel, melyek 70 és 105 lóerő közötti teljesítménnyel rendelkeznek. Ezek közül négy közvetlen befecskendezéses és turbófeltöltéses.
A kombiban debütál az 1,2 literes TSI (105 Le), közvetlen benzin befecskendezésű, turbós egység, mely eddig ismeretlen volt a SEAT háza táján, azonban a VW Poloban már teljesített szolgálatot. A kombihoz már rendelhető a Volkswagennél megismert DSG, duplakuplungos sebességváltó.
A spanyol kombi háromféle felszereltséggel rendelhető majd, melyek Reference, Style és Sport nevekre hallgatnak. A piaci bevezetés kora tavasszal indul.
Mint törzsgyökeres SEAT-os szívből remélem, hogy a spanyol gyárnak az Ibiza esetében is sikerül leküzdenie apró, mégis igen zavaró minőségi problémáit. A DSG váltót szívből ajánlom mindenkinek, valóban kiváló vezetési komfortot, és élményt kínál.

Szólj hozzá!

Címkék: hírek seat ibiza tsi kombi st diesel puttonyos fr tdi

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása