Koenigsegg Agera

2010.04.17. 11:01 Sütő Zsolt

 A Koenigsegg immáron 15 éve van a szuperautók piacán. Mi sem lenne jobb alkalom arra, hogy ismét a porba alázzák az olyan nagy múltú gyártókat, mint a Ferrari, vagy a Lamborghini. Erre a célra született meg új modell, az Agera.

A Koenigsegg nem csak azért különleges, mert autói a világ legjobbjai közé tartoznak, hanem azért is, mert kiváló vezetőjük ezen eredményeket igen rövid idő alatt saját erejéből érte el. Először is Christian von Koenigsegg összegyűjtött nem kevés pénzt az indulásra, méghozzá az élelmiszeriparban, hiszen elsőre nem sikerülhetett volna betörnie az autós mogulok közé. Ezt követően nem fáradozott azzal, hogy másoktól vásároljon motort, mint teszem azt a Pagani. Nem, ő maga fejlesztett erőforrást az autóihoz. Sikerrel. A Koenigsegg először sebességi rekordokat tudhatott magáénak, aztán a pályán is bizonyított. A Top Gear tesztjén is az első helyet kaparintották meg, ezt követően versenyeken próbáltak szerencsét. Ez olyannyira sikeres volt, hogy az etanolos hajtás ellenére, plusz súllyal kellett a rajtvonalhoz állniuk. A Koenigsegg a modern idők csodája, s jelképe annak, hogy bizony manapság is képesek az emberek új és nagy dolgokat teremteni. „A lehetetlen nem létezik”-lehetne jelmondatuk, ha egy sportszergyártó le nem csapott volna rá.

"A lehetetlen csupán egy nagy szó, amellyel a kis emberek dobálóznak, mert számukra könnyebb egy készen kapott világban élni, mint felfedezni magukban az erőt a változtatásra. A lehetetlen nem tény. Hanem vélemény. A lehetetlen nem kinyilvánítás. Hanem kihívás. A lehetetlen lehetőség. A lehetetlen múló pillanat. A lehetetlen nem létezik."(Muhammad Ali)

Az Agrea kiválóan szimbolizálja a cég filozófiáját. „Ha hiszünk valamiben, akkor azt meg is csináljuk”-mondta C.von Koenigsegg. Ennek eredményeként az Agera tartalmazza az összes kutatás és fejlesztés eredményét, amit az elmúlt 15 évben elért a svéd gyár. A jelszó:maximalizálás. Mind a vezetési élménynek, kanyarodási sebességnek, fékezési képességeknek, gyorsulásnak, mind a sebességnek végletekig történő fokozása.

Ne is húzzuk tovább az időt! Kivel is van dolgunk? A 4,7 literes V8-as, hengerenként 4 szelepes motor ikerturbós feltöltésének köszönhetően az Agera immáron 910 lóerőt teljesít, míg nyomatékcsúcsa 1100 Nm 5100-as fordulaton. Ez már önmagában is bravúr, de az még inkább, hogy 1000 Nm-nél nagyobb nyomaték áll rendelkezésre 2680 és 6100 1/perc között. Az Agerát persze a fékek tekintetében is a legmodernebb technológia jellemzi. A 392x36 és 380x34 mm-es, hűtött kerámia tárcsák jótékony hatását ezúttal elektronizált -5 különböző beállítással használható- segédlet fokozza, ami az eddigi leggyorsabban reagáló ilyen berendezés az iparban - írják a műszaki tájékoztatóban.. A Michelin-nel végzett közös munka eredménye képpen sikerült olyan abroncsokat kifejleszteni, amik alkalmassá teszik az autót, mind a közúti, mind a versenypályán való használatra, azzal együtt, hogy súlyuk is csökkent, ami a rugózatlan tömeg leredukálását is jelenti egyben.

Az alumínium és a karbonszálas anyagok széleskörű használatának köszönhetően az össztömeget is sikerült jelentős mértékben csökkenteni, míg az Agera merevsége növekedett. A karosszéria az üzemanyagtankkal együtt mindössze 72(!!) kg-ot nyom a mérlegen.
A kezelőszervek átláthatóbbá váltak. A műszerfal a korábbi funkciók mellett G-erő és teljesítmény mérővel egészült ki. Az egyes módok között a vezető maga  választhat, legyen szó a köridők méréséről, akár zenehallgatásról. Ezzel együtt az utastér maradt az, ami volt. Egy feltűnést mellőző, első pillantásra puritán vezetőhely, ami nem vonja el a figyelmet az autó teljesítményéről. Ennek ellenéra tartalmazza mindazt a luxust, ami egy szuperautótól elvárható, és ez így kerek.

A külső is hű marad a hagyományokhoz. Az autó ugyan kívülről már méretéből adódóan sem tud szerény maradni, de mégis megpróbál fellengzésmentes, szerény, hogy úgy mondjam dísztelen maradni. Ez a szerénység az egész márkára, sőt magára Christian von Koenigseggre is jellemző. Ő és vállalkozása csak csendben menetelnek előre, és egyszerűen szuperautókat építenek. Méghozzá nem is akármilyeneket. Kell még ennél több?

Gyorsulás: 0-100 km/h (0-62 mph) 3.1 sec
                 0-200 km/h 8.9 sec. 0-200-0 km/h 13.7 sec
Végsebesség: 390+ km/h (245+ mph)
Fékezés: 30.5m (100-0 km/h)
Vízszintes irányú terhelés: 1.6 G
Tömeg/teljesítmény arány: 1.42 kg/hp

Kapcsolódó téma: A világ nem elég: Spyker C8 Aileron Spyder

Szólj hozzá!

Címkék: bemutató christian koenigsegg agera

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása