9ff GTurbó: az 1000 lóerős Porsche GT3

2010.03.18. 18:37 Sütő Zsolt

Lassan végtelen lesz a tuning-mesterek teljesítmény iránti étvágya. Ezúttal a sebességi rekordjairól híres 9ff műhely mutatta be legújabb szörnyetegét.

 

A „9ff” nevű manufaktúra átalakításának alapjául egy 997-es GT3, vagy egy GT3 RS szolgál. Ezek már mindketten kőkemény sportolók, amik már szériában is 435 illetve 450 lóerő leadására képesek. 1000 lóerővel azonban már akár egy Bugatti Veyron babérjaira is törhetünk a piros lámpánál. És ha mindezt egy Porschéval tesszük, azt ahhoz hasonlíthatnánk, mint amikor a tuning Suzukival legyorsulunk egy BMW-t. Ez effajta erőfitogtatás azonban már egy egészen más súlycsoportot jelent az autós világ szorítójában. Egy olyan súlycsoportot, ahol már a legmodernebb anyaghasználattal, tudással is akadályokba ütközhetünk. Ezért aztán a hajtásláncnak szinte nincs is olyan porcikája, melyet érintetlenül hagyott volna a cég.
A 3,8 literes hathengeres szívómotor módfeletti kizsákmányolását egy dupla turbós átépítés tette lehetővé. Az eredmény nem kevesebb, mint 1000 lóerő és 940 Nm nyomaték. Így az autót mindössze 2,9 másodperc alatt gyorsíthatjuk állóról 100 km/h-ra, de a 200 km/h-hoz sem kell több 8,2 másodpercnél. 300-nál az óránk másodpercmutatója épphogy elhagyja a számlap egynegyedét, ugyanis ehhez is csak 16,5 másodperc szükségeltetik.
A végsebesség a váltó áttételezésétől függően elérheti a 392 km/h-t. Aki megelégszik egy lassabb változattal, azoknak a cég kínál két alacsonyabb szintet is, 850 ( 940 Nm) és 750 lóerővel (850 Nm).
A GTurbo esetében a motor fejlesztésével nem elégedett meg a gyár. Ennek jegyében először kínálnak aerodinamikai csomagot az autóhoz. A hátsó tekintetében választhatunk a középső és a kétoldali kipufogó kivezetések között.
A kerekek elől 8,5 x 19 collosak, míg hátul 11 x 19 coll méretűek, a színük szabadon választható.
 
A tuningolt motorok tartósságát és az autók közúton való használhatóságát bizonyítandó Jan Fatthauer nem utánfutón viszi az autóit a pappenburgi tesztekre, hanem maga vezeti szüleményeit a megmérettetések helyszínére. Így például a dél-olaszországi Nardoba is, ahol a 9ff már számos sebességi rekordot szerzett magának.
 
Az 1000 lóerős Porsche körülbelül 242.000 euróval könnyíti meg a pénztárcánkat. Azoknak, akiknek a szomszédja Bugattival jár, és megengedhetnek maguknak egy GTurbót, nyugodtan dörgöljék a szomszéd orra alá, hogy a Veyron árának kevesebb, mint a negyedéért, egyenrangú félként állhatnak a rajtvonalhoz. Legalábbis, amíg egyenes az út..

 

Szólj hozzá!

Címkék: hírek porsche 1000 rs gt3 9ff

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása