A Volkswagen Amarok a Dakar Rally hivatalos kísérő autója

2010.03.18. 14:49 Sütő Zsolt

A Volkswagen az Amarok-kal kíván belépni a középkategóriás Pickup-ok piacára. Döntésük időszerű volt, hiszen ez a piaci szegmens évi 2 millió autó értékesítésével büszkélkedhet. Az Amarok név az Észak-Kanada és Grönland vidékein élő inuit nép nyelvéből származik, s egyszerűen „farkast” jelent. A név azonban elsősorban a latin nyelvterületen – ahová e modell elsődleges piacaiként Brazília és Argentína is tartozik – szó szerinti jelentésében a „szereti a köveket“ kifejezésként is fordítható.

A termelés az argentíniai Buenos Airesben december elején kezdődött. Az autó kezdetben csak a dupla kabinos verzióban elérhető, a szimpla utastérrel rendelkező modellek csak 2011 első negyedévétől kerülnek termelésbe. A létravázas Amarok 5,25 méter hosszú, teherbírása több, mint 1 tonna, és akár 2,8 tonnát is vontathat. Az autó külsejében igen robosztusnak hat, mindamellet, hogy első látásra Volkswagen, érződik rajta, hogy megalomán külsejével inkább az amerikai piacra szánták.

Az Amarok kezdetben két dízelmotorral lesz kapható, az egyik kétliteres 120kW-tal, és 163 Le-vel, melynek Common-rail befecskendezése két lépcsőben szabályozott két darab turbó feltöltővel van ellátva, melyek 1500-as fordulattól 400 Nm nyomatékról gondoskodnak.

A második motorvariáns 2010 közepétől rendelhető, mely szintén egy TDI négyhengeres, de immáron egy változtatható turbina geometriájú feltöltővel. 90kW/122 Le, 2000 1/min-tól 340 Newtonméterrel.

Mindkét motorhoz egy hatsebességes manuális váltót társítanak.

A gyár az agilítás mellé takarékosságot ígér. A 122 lóerős TDI a négykerék meghajtással együtt is beéri 7,6 literrel 100 km-en. Széndioxid kibocsátása pedig 199g/km. Ezzel először kínálnak ebben a kategóriában egy olyan autót melynek ezen értékét 200g/km alá sikerült szorítani. A 163 lóerős motor esetében is igen jól hangzik a 7,8 literes fogyasztás (206g/km ). A 80 literes üzemanyag tartálynak köszönhetően akár 1000 km-t is megtehetünk tankolás nélkül, főleg hogy a takarékos vezetést segítendő javaslatot kapunk az autótól az ideális felkapcsolási időpontra vonatkozólag.

A meghajtás háromféle lehet: szériában hátsókerék meghajtás, azoknak akik a pickup-ot a praktikus forma és a plató miatt választják, valamint állandó és kapcsolható négykerékhajtás.

Utóbbi esetében egy Torsen differenciálmű osztja a nyomatékot az első és hátsó tengelyek között 40:60 arányban. Terepen a fékek szabályozásával gondoskodnak arról, hogy a legjobban tapadó kerék kapja a legnagyobb nyomatékot. Mindhárom verzióhoz opcionálisan rendelhető a sperr differenciálmű.

Három felszereltségi szint gondoskodik arról, hogy az Amarok a munkagéptől kezdve a divat Pickup-ig bármilyen szerepet betölthessen. Az alapverzió manuális ablakemelővel, fényezetlen lökhárítóval és tükrökkel,valamint 16 collos acélfelnikkel lesz kapható.

A második szint a Trendline, ennek már fényezettek a külső karosszériaelemei, kapunk elektromos ablakemelőt és tükröket, CD-lejátszót, légkondícionálót és alufelniket.

A legfelső szint a Highline felszereltség, de a kiegészítők és extrák listája is igen hosszúra nyúlhat.

A biztonságról négy légzsák, ESP, ASR, és ABS gondoskodik, természetesen a lejtmenetet segítő rendszerrel egyetemben.

Az Amarok főbb piacai Dél-Amerika, Dél-Afrika, és Ausztrália, hiszen ezeken a földrészeken a Pickup-ok sokrétű használati módjaik miatt a legkeresettebb típusok. A gyár az autó gazdaságos hajtáslánca miatt bízik az európai sikerben is. A piaci bevezetés Dél-Amerikában már megkezdődött, idehaza 2010 második félévétől lesz kapható.

Az autó reklámozására misem lehetett volna jobb alkalom, mint a világ legnehezebb rallyja a „Dakar”. 20 db Amarok a rendezőség, míg további 15 db a sajtó és a gyári csapat munkáját segíti.

 

Szólj hozzá!

Címkék: hírek amarok bemutató vw

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása