Az AMG a napokban mutatta be új show-autóját, ami optikailag az 1971-es Le Mans győztesre emlékeztet.
A 300 SEL 6,8-cal az AMG 39 évvel ezelőtt a második helyet érte el az összesített listán. A korabeli szponzorok matricái, a 4,5 centiméterrel kiszélesített kerékjáratok, és a piros fényezés emlékeztetnek a V8-as legendájára.
Persze az aggregát teljesen új koncepció. A dugattyú-ház alumíniumból készült, és az üzemanyag befecskendezést piezzo-kristályos injektorok porlasztják. Négy darab teljes mértékben állítható vezérmű szabályozza a hengerenkénti négy szelepet. A túlnyomásról a levegő-víz hűtésű duplaturbós feltöltés gondoskodik.
A töltőnyomás függvényében 1 barnál a motor 544 lóerőt és 800 Nm nyomatékot teljesít. Az AMG Performance csomag 1,3 barral üzemel, ami 571 lóerőt és 900 Nm-t mozgósít. Ekkor a flúgos futam a leszabályozott 300 km/óránál ér véget.
Ezzel egy időben az EU szabványos ciklusa szerinti fogyasztást sikerült az AMG-nek 10,5 literre redukálni. A hatékonysághoz a hétsebességes váltó is hozzájárul. A Controlled Efficiency programot bekapcsolva az autó másodikban indul, és a kapcsolások igen alacsony fordulaton történnek, ami a hatalmas nyomatékot figyelembe véve nem is olyan nagy baj.
A start-stop rendszer álló helyzetben leállítja a motort, majd induláskor automatikusan újraindítja. A számítógépes segítséget igénybe véve további 0,15 litert spórolhatunk. Mi is ez az autó valójában? Az AMG-nek sikerült bebizonyítani, hogy ha van egy nagy és erős motorunk, amit nem használunk, akkor lehet takarékosan is autózni.