Megújul a Lotus Elise

2010.03.18. 19:03 Sütő Zsolt

A Lotus Elise harmadik generációja egy új motorral, és tovább finomított aerodinamikai tulajdonságokkal harcol a vásárlók kegyeiért. Az eddigi 1,8 literes egység szerepét egy 1600 köbcentiméteres motor veszi át, mely 136 lóerő leadására képes. A legerősebb verzió 220 kompresszorral felcsigázott lóerőt szabadít a hátsó kerekekre.

Már 15 éve él a nagy Colin Chapman által életre keltett kétüléses legendája. Az első könnyűépítésű Elise 1995-ben indult hódító útjára.
 
A mostani fejlesztést az is indokolta, hogy az eddigi 179 grammos széndioxid kibocsátást, mintegy 13,4%-kal, 155 grammra volt kénytelen csökkenteni a gyár. Ennek érdekében a légellenállási együtthatónál mintegy 4%-os javulást sikerült elérni a tervezőknek. Míg a leköszönő Lotus S-t egy ötsebességes manuális váltóval kínálták, addig az új modell már hat ganggal fog rendelkezni.
A belépő modellt az Elise R követi a sorban, melyben a Toyota 192 lóerős, 1,8 literes motorja teljesít szolgálatot. A hierarchia csúcsán az Elise SC áll, melynek motorháza alatt a kompresszoros feltöltésnek köszönhetően 220 ló tombol.
Megjelenésében az Elise-t a márka modernebb arculatához, így az Evorához igazították, s ez köszön vissza ránk az első lökhárító szemlélése során is. A hódító divatnak megfelelően az autó LED-es nappali világítást, és irányjelzőket kapott. A hátsót a hangsúlyosabb diffúzor és a lecserélt motorház borítás különbözteti meg elődjétől. Összességében az autó zömökebbé, vaskosabbá vált.
Örvendetes hír, hogy a motorháztetető, mely a csomagtartóhoz való hozzáférést is lehetővé tenni hivatott, immáron az utastérből gombnyomásra nyitható, a jövőben nem kell a gyújtáskapcsolóból a slusszkulcs ki-be húzogatásával fáradnia az erre kárhozottaknak. Kissé nevetséges ebben a kategóriában, demártempomat is rendelhető az autóhoz.
Az eddigi 2 éves garanciát 3 évre bővítette a gyár. Az új 1,6-osra vonatkozó árat csak márciusban teszik közzé, mindenesetre az S modell 36.350 euróról indul. Az új Elise 2010 áprilisától kerül a kereskedésekbe. Azoknak, akik egy igazán nyers sportautóra vágynak, kitűnő választás lehet az Elise, noha városi utakon inkább egy kínzókamra rémálma merülhet fel bennünk. A hegyi szerpentineken azonban aligha van olyan négykerekű jármű, ami nagyobb öröm forrása lenne. További örömhír, hogy az új modell megjelenésével az ötmillió forintnál beragadt használt Lotusok ára egy kicsit rugalmasabbá válhat.
 
Műszaki adatok:
Lotus Elise
0 – 100 km/h  6.7 seconds
Maximum 200 km/h
Lotus Elise R
0 – 100 km/h  5.4 seconds
Maximum 222 km/h
Lotus Elise SC
0 – 100 km/h  4.6 seconds
Maximum  233 km/h

 

Szólj hozzá!

Címkék: hírek premier lotus bemutató facelift elise

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása