Nissan Juke. Új szabadidőautó

2010.03.18. 18:53 Sütő Zsolt

A Nissan Genfben mutatja be a Qashqai-nál 17 centiméterrel rövidebb új modelljét, a Juke-ot.

Az új, 2,53 méter tengelytávval rendelkező Crossover-ről mint egy szabadidőautó, és egy sportautó keverékéről beszélnek a gyáriak. A 177 cm széles és 157 cm magas Juke-nak a B-szegmensben eddig ismeretlen menetdinamikai jellemzőket kell majd felmutatnia.

A Juke igen közel áll a japánok által épp egy éve bemutatott Nissan Qazana-hoz. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az igen jellegzetes kerékjárati ívek finom vonalvezetése. Az erősen lefelé ívelő tetővonalat, és az igen keskeny oldalablakokat is sikerült a formatervezőknek átörökíteni a szériaérett modellre. A végleges tervek a Nissan londoni tervezőcsapatának munkáját dícsérik. Az autó középvonaláig a Juke igen robosztus benyomást, míg a hátsó traktus felé alacsonyodó karosszéria sportos benyomást kelt. A kerek első fényszórókat a 60-as, és 70-es évek rallyautói inspirálták, míg a hátsó lámpák a 370Z-t idézik.

A belsőben a Nissantól megszokott design-megoldásokkal találkozunk, amik leginkább a nagytestvér Qashqai-ra emlékeztetnek. Igen feltűnő a középkonzol, aminek megalkotására egy motorkerékpár üzemanyagtankja ihlette meg a tervezőket.

Az új SUV a Renault és a Nissan testvériség közös B-osztályú padlólemezére épül, amit mind Japánban, mind Angliában gyártanak. Az európai piacon a Juke valamikor a 2010-es év folyamán debütál. Az alapmotor egy 1,6 literes benzines lesz 117 lóerővel. Ehhez egy ötsebességes manuális váltót kapcsolnak, ami 157 Nm nyomatékot továbbít az első kerekekre, de rendelkezésre áll majd az 1,6-oshoz a Nissan fokozatmentes CVT egysége is.

A legerősebb benzines a szintén 1600 köbcentiméter hengerűrtartalmú, turbófeltöltéses, direkt befecskendezéses motor lesz. Ez 190 lóerő és 240 Nm nyomaték leadására képes. Ehhez a variációhoz már négykerékhajtást is rendelhetünk, ami lehetővé teszi a nyomaték elosztását, nemcsak a tengelyek között, de szelektív módon a két hátsó keréken is.

A Juke-projekt egyetlen dízelmotorja a Renault polcáról jól ismert 1,5 literes dCi, ami 110 lóerős, és 240 Nm nyomatékot ad át az első kerekeknek. A váltó ez esetben is az ötfokozatú, kézi kapcsolású. Mindhárom egység teljesíti az Euro 5-ös követelményeket. Az autó tömege felszereltségtől függően 1162 és 1383 közötti.

Szériában a Juke-ot 17 collos felnikkel szállítják, melyekre 215/55-ös abroncsokat húznak. A csomagtartó 251 literes, ami az asszimetrikusan dönthető ülések segítségével bővíthető. Három felszereltségi szint lesz elérhető, az igen hangzatos Visia, Acenta és Tekna neveken. A piaci bevezetés az amerikai piaccal kezdődik, ez év őszén.

Izgatottan várjuk a Juke megjelenését, hiszen kis termetével, tekintélyes hasmagasságával aligha találhatunk ideálisabb járművet az igen rossz minőségű városi útjainkra.

 

Szólj hozzá!

Címkék: hírek nissan bemutató suv városi genf juke crossower

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása