Szemtől szemben: Peugeot RCZ

2010.03.18. 19:44 Sütő Zsolt

A Peugeot RCZ lett a 2009-es év legszebb autója. Ezt a díjat egy 100.000 fős közönségszavazás alakalmával ítélték a valóban igen kecses autónak. Az RCZ valószínűleg a világ minden táján nagy sikerek elé néz. Mi sem bizonyítja ezt jobban, hogy a szavazók nem kevesebb, mint 62 különböző ország állampolgárai közül kerültek ki. Két évvel a tanulmányautó bemutatását követően az RCZ valósággá vált, és a 2+2 üléses kupé szériaérett változata mit sem vesztett energetikus és stílusos megjelenéséből.

Az autó legkarakterisztikusabb stílusjegye a tetején elinduló dupla buborék, mely még a hátsó szélvédőn is folytatódik. Innen az ívek lágy vonalban, csak enyhén megtörve futnak végig a faron. Az ívek és az egyenesek, valamint a gömbölyded-, és sík felületek egymásutánjának játéka az egész autóra jellemző. Ezt megfigyelhetjük a sárvédők kialakításánál, és az ajtókon hirtelen felfelé induló vonal esetében is. Az RCZ-t oldalról szemlélve olyan benyomása van az embernek, mintha annak súlypontja inkább előre esne. Ez első pillantásra kissé szokatlan, de egy idő után az ember rájön, hogy egy farmotoros sportautó arányait fedezheti fel. A kocsi szinte minden szögből újszerűnek mondható, ez alól csak az eleje kivétel. Szemből tökéletesen illik a márka jól ismert arculatához. Ezen modell megjelenésével a kínálatban az elegáns és sportos imázs felé terelik a márkát.
 
Az RCZ nem várt reakciókat váltott ki a publikumból. A Frankfurti Motor Show alkalmával a 200 darabos limitált széria mindegyikét sikerült értékesíteni, mindössze 48 óra leforgása alatt. A kecses sportkupé egy percig sem hagy kétséget afelől, hogy az érzelmek autója. A gyár nem is akar a józan észre hatni. A Peugeot magabiztosságáról az is tanúskodik, hogy a motorválaszték még az elképesztő két darabot is eléri. Az egyik egy 1,6 literes benzines 156 vagy 200 lóerővel, míg a másik a 2000 köbcentiméteres HDI 163 lóerővel. Mindkettőt hatsebességes manuális váltóval kínálják. A kétszínű fényezés kombinálhatósága garantálja, hogy az RCZ mind a fodrászüzlet, mind a konditerem előtt elismerő pillantásokat zsebelhessen be magának.
 
A belsőben igen jó minőségű kidolgozással találkozhatunk. A szem és a lélek gyorsan barátságot kötnek a bőrrel borított műszerfallal (opció 3800 €). A műanyag alkatrészek sem hagynak kívánnivalót maguk után és a kidolgozás pontossága is kielégítő A személyek szállítására alkalmatlan, ámbár ledönthető hátsó üléssor mögött 639 liternyi rakodótér várja a csomagokat, ennyi praktikusság el is várható.

Az 1,6 literes benzines egység teljesítményét a „Twin-Scroll“ elnevezésű,  két lépcsőben működésbe lépő turbótöltővel, és változtatható szelepvezérléssel hozták fel 200 lóerőre. Maximális nyomatéka 275 Nm, ami 1700-as fordulattól egészen 4500 1/percig rendelkezésre áll, de a motor egészen 6500-ig vígan elpörög. A kipufogó hangolása szolidan sportosra sikerült, és a motor karakterisztikájának köszönhetően a feltűnésre vágyókat sem hagyja cserben a Peugeot, füstölhetjük a gumikat. Ebben a hatsebességes manuális váltó is kiváló partner. A 0-ról 100 km/órára való gyorsítást 7,5 másodperc alatt abszolválhatjuk, míg a végsebesség 235 km/h.

Az EU norma szerinti mérés során 6,9 litert fogyasztott az RCZ, melynek eléréséhez bizony türelmes sofőrökre lesz szükség, a gyakorlatban ez az érték jelentős mértékben növekedhet.  
Kanyarokban a kis coupé jól kezelhető, kiegyensúlyozott, írja az Autozeitung.
Immáron a felszereltségről is vannak információink. A kétzónás légkondicionáló, mp3 kompatibilis CD lejátszó, sebességszabályozó, lejtmenet és parkolás segítő, valamint a „Peugeot Connect“ vészhívó képezik a kétszáz lóerős RCZ alapfelszereltségét, melynek alapára 28950 €. A kereskedésekbe a következő hetekben érkezik meg a formás kis Peugeot, melynek népszerűségére annak ellenére is számíthatunk, hogy nem kisebb nevekkel kell szembenéznie, mint az Audi TT, vagy a VW Scirocco.

1 komment

Címkék: premier peugeot bemutató rcz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hörpi 2010.03.22. 20:44:14

kíváncsi leszek az árára :)
süti beállítások módosítása