Novitec Rosso Race 848

2010.03.18. 19:58 Sütő Zsolt

A Ferrarik finomhangolására szakosodott Novitec a már alapjaiban is kifogástalan 599 GTB Fiorano-ból készít néhány igen exkluzív példányt. A szuperautó a Novitec Rosso Race 848 névre hallgat és elsőként Genfben került a nagyérdemű elé. Aki azonban ott találkozott a 848 Race-szel, annak már igen csekélyek az esélyei, hogy magáénak tudhasson egyet, hiszen a cég csak három darab GTB átalakítását tervezi.

Az autó típusmegjelölésében szereplő szám a motorház alatt türelmetlenül várakozó lovacskák mennyiségét jelöli. A technika a Novitec hat literes, dupla kompresszoros, V12-es aggregátjára épül. A motor perifériás berendezésit, és menedzsmentjét még tovább finomították, így sikerült előcsalogatni további 40 lóerőt. A maximális nyomaték adata közel megegyező a ménes számosságáéval: 842 Nm 6.300 1/percnél. Ez elég ahhoz, hogy a Novitec Ferrari 3,4 másodperc alatt gyorsuljon 0-ról 100 km/órára. A 300 km/órás sebesség eléréséhez sincs szükségünk többnél 23,7 másodpercnél. A fizika törvényei 345 km/óránál parancsolnak megálljt a fenevadnak. Az F1-es váltó hat fokozata között karbonból készült bajuszkapcsolók segítségével lépegethetünk.

Ahhoz, hogy az autó nagy sebességnél is nyugodt maradjon, szükség volt az aerodinamikai csomag módosítására is. Az ajak-spoiler az első tengelyen fellépő felhajtóerőt csillapítja, míg hátul a hatalmas diffúzor és a jól ismert,  B oszlopba integrált légterelő állítják elő a megfelelő leszorító erőt. A teljesítmény szépsége ezúttal nem tudta felülmúlni far letisztultságából eredő hatást. Nem is baj, ha ebből a szögből a legszebb az autó, valószínűleg ezt az orcáját fordítja majd legtöbbször a földi halandók felé. Az oldalkötények csillapítják az autó körül keletkező légörvényeket, és a fékek hűtését is optimalizálják.

A kerékjáratokat elől 9×20, míg hátul 12,5×21 collos kerekek töltik ki, melyekre 275/30 valamint 355/25-ös abroncsokat húznak. A kerék mögötti részen is szűkös a hely, itt ugyanis hatdugattyús, 405-ös féktárcsák forognak. Az első tengelyen állítható a futómű magassága, így garantált, hogy az autónak még a fekvőrendőrön való átkelés sem okoz különösebb problémát. A nemesfém kipufogórendszer és a hozzá tartozó szelepvezérlés szórakoztatja a boldog tulajdonosok szomszédságát, és a járókelőket.

A Race 848 kétszínű fényezéssel kerül a megrendelőkhöz. A matt-fehér egyhangúságát a fekete tető és a motorház szintén fekete versenycsíkja ellensúlyozza. E mellett fekete lett a hátsó- és a harmadik fék-lámpa, valamint oldalsó index búra. A belső térben a karbon-bőr sportkormány, alumínium pedálok, és a limitált szériára vonatkozó táblácska emlékezteti az itt ébredőt, hogy nem akármivel van dolga. Sajnos kevés kiváltságos részesülhet abban a kegyben, hogy az átalakított Fioranoban érhesse a hajnal, a Novitec nem is nagyon igyekszik eladni nekünk az autót, így az árról sincsenek pontos értesüléseink. Szerencsésebbeknek talán sikerül lencsevégre kapniuk 1-1 példányt. Ez esetben azonnal jelentkezzenek szerkesztőségünk elérhetőségeinek bármelyikén!

Szólj hozzá!

Címkék: hírek ferrari tuning rosso novitec gtb 599 fiorano

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása