Amikor Ferdinand Porsche az 1900-as párizsi világkiállításra begördült első autójával, meghökkentette a közönséget. A hajtásról két, a kerékagyakra szerelt elektromotor gondoskodott, ami 50 km/órás végsebességre tette képessé a járművet. Most ,110 évvel később a cég a modern idők parancsára visszatér gyökereihez, és a “Porsche Intelligent Performance” program keretein belül 3 új hibrid autót állít a Genfi Autószalon színpadára. Az egyikük a Cayenne S Hybrid, a második a versenyeken is éles bevetésre induló 911 GT3 R Hybrid, míg a felsorolás harmadik tagja a 918 Spyder. Az autó az első nagy teljesítményű plug-in hibrid a cég történetében.
Kíváncsiak a számháborúra? Ezúttal nem egy játékautóról beszélünk. A benzines egység egy magas fordulatszámra éhes V8-as, ami 368 kW és 500 lóerő leadására képes. Az elektromotorok 160 kW-tal és 218 lóerővel toldják meg mindezt. Az erő a PTV (Porsche Torque Vectoring) rendszerrel támogatott elektromos összkerékhajtás és a PDK duplakuplungos váltó segítségével jut át az útra. Ez a teljesítmény elég arra, hogy a kevesebb, mint 1490 kg tömegű járművet 3,2 másodperc alatt repítse 0-ról 100 km/órára, és ha mi is úgy akarjuk az autó meg sem áll egészen 320 km/óráig. A 918 dinamizmusát jól jellemzi, hogy a méltán híres nürburgringi versenypályán jobb eredménnyel teljesített, mint a Carrera Gt. Kevesebb, mint 7,5 perc alatt tépte át a célszalagot. Ehhez nyilván nagyban hozzájárult, hogy az elektromos motorok erejét a BOOST funkció segítségével, mintegy Nitro-ként használhatjuk.