Porsche 918 Spyder-A 21. század autója

2010.03.18. 19:25 Sütő Zsolt

Amikor Ferdinand Porsche az 1900-as párizsi világkiállításra begördült első autójával, meghökkentette a közönséget. A hajtásról két, a kerékagyakra szerelt elektromotor gondoskodott, ami 50 km/órás végsebességre tette képessé a járművet. Most ,110 évvel később a cég a modern idők parancsára visszatér gyökereihez, és a “Porsche Intelligent Performance” program keretein belül 3 új hibrid autót állít a Genfi Autószalon színpadára. Az egyikük a Cayenne S Hybrid, a második a versenyeken is éles bevetésre induló 911 GT3 R Hybrid, míg a felsorolás harmadik tagja a 918 Spyder. Az autó az első nagy teljesítményű plug-in hibrid a cég történetében.

Kíváncsiak a számháborúra? Ezúttal nem egy játékautóról beszélünk. A benzines egység egy magas fordulatszámra éhes V8-as, ami 368 kW és 500 lóerő leadására képes. Az elektromotorok 160 kW-tal és 218 lóerővel toldják meg mindezt. Az erő a PTV (Porsche Torque Vectoring) rendszerrel támogatott elektromos összkerékhajtás és a PDK duplakuplungos váltó segítségével jut át az útra. Ez a teljesítmény elég arra, hogy a kevesebb, mint 1490 kg tömegű járművet 3,2 másodperc alatt repítse 0-ról 100 km/órára, és ha mi is úgy akarjuk az autó meg sem áll egészen 320 km/óráig. A 918 dinamizmusát jól jellemzi, hogy a méltán híres nürburgringi versenypályán jobb eredménnyel teljesített, mint a Carrera Gt. Kevesebb, mint 7,5 perc alatt tépte át a célszalagot. Ehhez nyilván nagyban hozzájárult, hogy az elektromos motorok erejét a BOOST funkció segítségével, mintegy Nitro-ként használhatjuk.

Az eddigi adatok a 918 sportautó mivoltát bizonyítják. De hogy jön ide a környezetvédelem? Az autó kímélő üzemben beéri 3 liter benzinnel 100 km-en, míg CO2 kibocsájtása mindössze 70g/km. Tisztán elektromos hajtással 25 km megtételét teszik lehetővé a léghűtéses lítium-ion akkumulátorok, melyeket vagy a hálózatról tölthetünk fel, vagy a rekuperációs fékrendszer segítségével nyerhetünk vissza energiát.
Az autó mind-külsejében, mind belső kialakításában a Carrera Gt-ből merít ihletet. A műszerfalon három különálló egységet találunk, míg az irányítás nagy részét a multifunkciós kormány segítségével végezhetjük, s ezt egy érintőképernyős kezelőszerv egészíti ki.
A Weissach-ban fejlesztett autó egyelőre tanulmány státuszú, de bízunk benne, hogy a GT3 R Hybrid-del gyűjtött tapasztalatok révén szériaéretté válik. Az adatokat hallván, és a 918 Spydert szemlélve azonban alig lehet kétségünk afelől, hogy az autókat szerető ember elmorzsolna néhány könnyet a szeme sarkában, ha kiderülne, hogy soha nem lehet övé az autó. A fejlesztéseknek köszönhetően a teljesítmény és a környezettudatosság kéz a kézben járó fogalmak lehetnek.

 

Szólj hozzá!

Címkék: hibrid porsche versenyautó performance környezet hybrid intelligent plug in 918

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása