Porsche Boxster Spyder-Egy újabb bőr?

2010.03.18. 15:12 Sütő Zsolt

A Porsche a modellpalettájának legkisebb tagjánál is a jól bevált recepthez nyúlt, és piacra dobta a Boxster Spydert.

Több erő+feszesebb futómű-tömeg=hamisíthatatlan vezetési élmény – szól a képlet. Többért kevesebbet? Kérdezhetné a vásárló, a tesztút után valószínűleg mégis nyílik a csekkfüzet, hisz a képlet igaz, és Zuffenhausenben ezt jól tudják.
Az alapelv az, hogy dobjunk ki minden kényelmi berendezést, ami nem a vezetési élményt szolgálja, így aztán az autóból hiányzik a légkondicionáló, a rádió, az elektromosan zárható tető, sőt még az ajtó is csak az iskolatáskák fogantyújára emlékeztető alkalmatossággal húzható be. De ki törődik vele? A klíma(12 kg) helyett ott a menetszél, a rádió (3kg) helyet ott a motorhang. Az alumínium ajtókon pedig további 15 kg-ot spóroltak. A gyár új 19 colos felnijei állításuk szerint az eddigi legkönnyebbek, így csökkenthették a rugózatlan tömeget is. Mindezen változtatásokkal 80 kg-ot sikerült lefaragniuk a Boxster súlyából.
A Spyder megjelenésében is minimalista, hátulról 2 púpjáról, mereven rögzített spoileréről, oldalról a hatvanas évek Porshcéira emlékeztető csíkokról ismerhetjük meg. Az elülső légbeömlőket titánszínű kerettel hangsúlyozták, és mindezt LED-es helyzetjelzőkkel koronázták meg.
Az új belső finoman szólva is puritán. Szériában fekete, mellyel erős kontrasztot alkotnak a piros kiegészítők, például az említett ”behúzó”.
A 3,4 literes boxermotor a maga 320 lóerejével (235 kW) csupán 10 Le-vel múlja felül a Boxster S-t, és egy lóerejével 4 kg-ot mozgat meg.
Mindezekkel együtt a Spyder 5,1 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet, s ezt képes egészen 267 km/h-ig fokozni. A direkt üzemanyag befecskendezés (DFI) nagyobb teljesítmény mellett a fogyasztás és a káros anyag kibocsájtás csökkenését garantálja. A 20mm-es ültetés a nagyobb kanyarstabilitásról gondoskodik.
A kerámia fékek (PCCB) és a dupla kuplungos váltó (PDK) ezúttal is opcionálisak.
Az új Spyder alapára 63.400 EUR, ami 7000-rel több az Boxster S-, míg 17.000-rel az alap Boxster áránál. Így szinte biztos, hogy még azok is gondolkodóba esnek majd, akiknek a vezetési élmény fontosabb a kényelmi berendezéseknél. Az exkluzivitás azonban így is garantált, noha ez a modell valószínűleg nem fog bekerülni az autós történelem nagyjai közé, mint akár nagy elődje, az 550 Spyder. Talán, ha James Dean szellemét látnánk az egyikben..
Hengerek száma: 6
Hengerűrtartalom: 3436 ccm
Teljesítmény: (235kW)320Le 7200-as fordulatnál
Maximális nyomaték: 370 Nm

 

Szólj hozzá!

Címkék: porsche bemutató dean james spyder boxster

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása