Épp időben: Brabus E-osztály Cabrio

2010.04.13. 09:18 Sütő Zsolt

Az új E-osztály megjelenésekor értetlenül tekintettem az első fotókra.” Ezt hogy fogják bárkire is rásózni?“-kérdeztem magamban. Az első lámpák pillantása olyan bumfordiságot és felesleges nagyzást sugárzott, amire senki sem vágyhat. Aztán néhány nappal ezelőtt volt alkalmam személyesen megismerkedni az autóval. Mellbe vágott. Még sosem ítéltem meg egy autót ennyire tévesen. Azt kell mondjam a forma egész kiegyensúlyozott, és bár közhely, nem találok rá jobb kifejezést: sportosan elegáns. Ha oldalról hosszasan szemezünk vele – én ezt a zuhogó eső ellenére is megtettem- akkor az SLS enyhén lefelé ívelő, bumeráng alakú övvonalát vélhetjük felfedezni az autón. Ez a designerek körében meglehetősen szokatlan huncutság, mert nem azt a hatást kelti, mintha a jármű tapadna az útra, hanem épp ellentétesen, mint aki el akar rugaszkodni róla. Aztán rájöttem. Ez az autó úgy néz rám, mint egy gerincét és minden izmát megfeszítő 100 méteres sprintfutó a rajt előtt, amikor a startgépben csak a pisztoly eldördülésére vár.  Megkockáztatom, hogy összhatásában még nagy kedvencem, az előző generációs Mercedes SL-t is felülszárnyalja. Noha nagy ellenfelével a BMW hármas kabrióval ellentétben nem rendelkezik kemény-tetővel, szívből ajánlom mindenkinek, aki hasonló típus vásárlásán töri a fejét. Tegyük egy kicsit változatosabbá, szebbé az utcaképet!

Aki nem elégszik meg az alap verzióval, az rögtön kezelésbe is vetetheti új szerzeményét, hiszen a piaci bevezetéssel egy időben a Brabus is bemutatta tuning-programját a nyitott négyülésesre. Már megszoktuk, hogy a német gyártó teljes modellpalettájához kínálnak átalakítási lehetőséget a bottropiak, de a műhely gyorsasága ezúttal még minket is meglepett.

A fejlesztés leghangsúlyosabb része természetesen a teljesítmény növelése. A négyhengeres dízel 250 CDI a módosított vezérlés révén 204 lóerőről 235-re izmosodott, míg a maximális nyomaték nagyobb mértékben növekedett, 500 helyett jelenleg 560 Nm. A V6-os 350 CDI a szoftveres beavatkozásoknak köszönhetően a 231 lóerőt további 41-gyel fejeli meg, míg nyomatéka 540-ről 590 Nm-re emelkedett.

Amennyiben a 250 CGI erőforrást választjuk donorul a szerény 204 lóerőt 230-ra emelhetjük, míg 310 helyett 350 Nm nyomatékkal gyötörhetjük a hátsó kerekek abroncsait. A 350 CGI esetében a 292 lóerős adat 310-re növekszik.

Az E-cabrio kínálat csúcsán a 6,1 liter hengerűrtartalmú erőforrás áll, mely az 5500 köbcentiméteres V8-as egység átalakításából született. A nagyobb furat és löket, a speciális vezérműtengelyek és a sportkipufogó segítségével 462 tagú ménes vár bevetésre a motorháztető alatt. A 615 Nm csúcsnyomaték hathatós közreműködésének eredményeként 4,7 másodperc alatt teljesíthetjük a kötelező 0-100 km/órás sprintet, és tempónkat egészen 300 km/óráig fokozhatjuk. Persze csak akkor, ha nem féltjük a frizuránk.

A Mercedes már arra is figyelt, hogy azok is választhassanak nyitott  autót, akik egyébiránt félnek a széltől. A fejtámlába integrált AIRSCARF elnevezésű rendszer sálként áramoltat meleg levegőt az utazók nyaka körül, míg az AIRCAP berendezés a szélvédő keret hídjából kiemelkedve tereli el a levegőt az utastér felett. Ezek együttesével a kabrió-szezon kitolható, tovább élvezhető -állítják a gyáriak.

A karosszéria átalakítások még sportosabb külsőt kölcsönöznek a csodajárgánynak. A csomag része a névjegynek tekinthető LED nappali világítással ellátott első lökhárító, az oldalsó kötények, a légbeömlő nyílások a sárvédőkön, valamint az új hátsó lökhárító csakúgy, mint csomagtető fedelére szolidan rásimuló spoiler. Mindegyik motorhoz kérhetünk továbbá négy végződéssel rendelkező kipufogó rendszert.

A képet a 17 és 19 coll közötti méretben rendelhető felnikkel tehetjük teljessé. Nagyravágyók választhatják a – 8,5×19-es elől és 9,5×19-es hátul- kombinációját. Ebben az esetben a gumik mérete rendre 235/35 és 275/30. A 20 colos felnik elkészítésén a Brabus elmondása szerint még folyik a munka.

A futómű tekintetében rendelhetünk teljes átalakítást is, de akár egyszerűen a rugóút lerövidítése mellett is voksolhatunk. A biztos megérkezésről a széria változathoz is rendelhető AGILITY CONTROL-csomag gondoskodhat, mely az aktuális útviszonyhoz és vezetési stílusunkhoz megfelelően hangolja a futómű karakterisztikáját.  A fékerő növelése érdekében 360-as tárcsákba 6 illetve 4 dugattyús szerkezetek mélyesztik fogaikat.

A belső térben a luxusnak csak a pénztárca szabhat határt. Az, hogy valaki a karbon, a nemesfém, vagy a fa dekor-elemek mellett teszi le a voksát, csak ízlés kérdése. A Brabus korábbi munkáit látva nem férhet kétség hozzá, hogy minden kívánságot  képesek maradéktalanul kielégíteni. Amennyiben a vásárlás mellett döntenek, legyenek bátrak és rendeljenek piros fényezést az autóhoz! Kiválóan illik a stílusához. 

 

Szólj hozzá!

Címkék: mercedes tuning bemutató cabrio mercedes benz convertible brabus e klasse

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása