A Porsche történelmében március negyedikén új fejezet nyílik, ekkor mutatják be ugyanis első hibrid meghajtással rendelkező versenyautójukat, a 911 GT3 R Hybridet. A Porsche rajongókat biztosan ezúttal is érzékenyen érinti a hír, de ezt már átéltük a léghűtéses motorok leváltásánál, az első terepjáró megjelenésénél, sőt a dízel hajtóművek beszerelésénél is.
Az autó olyannyira kiforrott stádiumban van, hogy májusban már egy 24 órás futamon éles bevetésre indul a Nürnburgringen.
A gyár csak mint egy verseny-laboratóriumot aposztrofálja az autót, ami hozzájárul az utcai sportautók hibrid technológiájának fejlesztéséhez.
A hátsó kerekeket a korábban már ismertetett 4 literes, hathengeres boxer hajtja, 473 lóerővel, míg az első kerekeket két darab, egyenként 80 lóerős elektromotor forgatja. A mérnökök elmondása szerint így nagyobb agilitás és tapadás jellemzi az autót, mint a
„hagyományos” GT3 R-t.
A közúti autókban már alkalmazott akkumulátorokat egy lendkerekes generátor tölti, mely akár 40.000 1/perces fordulatszámmal is foroghat. Említenem sem kell, hogy ebben a tartományban micsoda kenési és csapágyterhelésekkel kapcsolatos problémákat kellett kiküszöbölni a fejlesztőknek.
A rendszer a Forma 1-ben megismert KERS-hez hasonlóan működik. A pilóta gombnyomásra körönként 6-8 másodperc erejéig aktiválhatja a plusz erőt, amennyiben az akkumulátorok teljes töltöttséggel rendelkeznek. Ez nagy segítséget nyújthat a kanyarokból való kigyorsításnál, előzésnél, valamint védekező pozícióban.
Nem elhanyagolandó az a tény sem, hogy üzemanyagot is megtakarítanak, ami vagy a tank súlyának csökkentésével, vagy a boksz-kiállások késleltetésével juttathatja előnyhöz a csapatot. Jelentős eredményekre egyelőre nem számítanak a gyáriak, de tapasztalataik bővítésére annál inkább. Mit sem ér a teljesítmény találékonyság nélkül. A Porsche új, március negyedikén bevezetésre kerülő mértékegysége: ötlet/km.